Menu
 
banner
 
Anketa


O párty a akcích se dozvídám

14% 942

10% 673

11% 740

9% 605

12% 807

10% 673

13% 874

21% 1412
Celkem hlasů: 6726
 
 
Top fotka

Undergroundcity.cz TOP Fotka

Zobrazena 3045x

 
Reporty a videa
 
Nové MP3
přehrát

29.10.2016

Becker - Back in the game 2016

jungle / drum´n´bass
přehrát

14.10.2016

Edison - klacky, listi, orechy 2015

jungle / drum´n´bass
přehrát

9.5.2014

Edison - Převodník 2014

jungle / drum´n´bass
přehrát

4.9.2013

Pietro Bell - September´s sound

Progressive house/Trance
přehrát

18.6.2013

Tomas Drex - Studio Mix 05/2013

tech-house
přehrát

16.3.2013

BECKER - Podcast 02 - (Drum & Bass mix)

jungle / drum´n´bass
přehrát

31.1.2013

BECKER - Podcast 01 - (Drum & Bass mix)

jungle / drum´n´bass
přehrát

19.1.2013

JOHN WEAH 4 NuskoolBreakscz

techfunkbreakz
 
banner
 
Diskuze
 
Najdeš nás také
Facebook

Statistiky
 
RSS kanály
RSS underground feed
RSS underground feed - krátké zprávy

Skillz Brothaz "Chystáme se do Holandska!"

6.5.2008, úterý, sekce: rozhovory, autor: [ugcity], [diskuze], [sdílet]

Pátek 9.5. a s ním i akce v Neutralu Ugcity Session se nám neúprosně blíží, přinášíme vám rozhovor s plzeňskou techno dvojkou Skillz Brothaz (Mind + Drex), kteří se nám tento večer na této akci představí. Příjemné počtení…

 

 

Ahoj hoši. Jak se daří?

Mind: Ahoj, mám se výborně. Je tu jaro a s ním i hezké počasí a to dává člověku spoustu pozitivní energie.
Drex: Ahoj, taky se mám dobře. Zrovna se natrvalo stěhuju do Plzně, takže plné ruce práce a účet nadává :-)



Můžete se představit čtenářům, kteří vás neznají?

Mind: Jasně, jmenuju se Petr a pod DJ pseudonymem Mind vystupuji od roku 2003. Pocházím z Domažlic a již třetím rokem bydlím v Plzni. Jako Skillz Brothaz působíme s Drexem od léta loňského roku a naším stylem je techno. Já potom hraji kromě techna ještě breakbeat.
Drex: Jsem Tomáš, jinak DJ Drex, s hraním jsem začal experimentovat už v roce 1998, ale veřejně od roku 2000. Hraju buď progressive house, nebo minimal techno – záleží podle akce. Jinak se taky od roku 2004 věnuju vlastní tvorbě. Ohledně Skillz nemám co dodat.

Říkáte, že už hrajete pár let. Jakým vývojem jste za tu dobu prošli jako Djs?

Mind: Když jsem začínal hrát, začínal jsem s hip-hopem. Hip-hopové desky jsem poté vyměnil za housové a díky několika návštěvám západočeských techno akcí, kde se mi tento sound zalíbil nejvíce, jsem přesedlal z housu na techno. V současné době se nejvíce věnuji hraní breakbeatu. Tento styl mě strašně baví a naplňuje. Mimo to, v současné době s Drexem, v projektu Skillz Brothaz, kde zase hrajeme techno, a díky tomu, že spolu hrajeme dohromady, mě techno naplňuje stejně, je to obrovská dávka energie a to mě baví.
Drex: Úplně na začátku jsem hrál house. Ovšem návštěvami techno akcí mě tento styl natolik nadchnul, že jsem ho začal hrát. Prošel jsem si různými jeho odnožemi. Když jsem začal skládat vlastní hudbu, hodně mě tento styl ovlivnil. Ale jak šly roky dál a trendy v hudbě se měnily, pomalu přestala vycházet hudba, kterou bych hrál, a přesedlal jsem pomalu na progressive house a minimal techno, kde je spousta zvuků, které mě baví, a je to pro mě rozumný kompromis. I se svojí produkcí jdu tímto směrem. Klasické techno mě baví v projektu s Mindem – Skillz Brothaz.
Mind: Snažíme jít s dobou a hrát novější počiny od techno producentů.

Jaké hudební styly vás nejvíce ovlivnily?

Mind: Řekl bych, že to byl určitě hip-hop, který jsem poslouchal na střední škole asi nejvíce. Potom styly jako trip-hop a elektronika. Z toho trip-hopu to byly kapely např. jako Faithless, Cold Cut, Massive Attack. U elektroniky určitě Underworld, Leftfield, Chemical Brothers a The Crystal Method.
Drex: Mě ovlivňuje každá hudba, ve všech stylech se dají najít pěkné zvuky, ale základ zůstává stejný - house a techno.

Kdy jste se poprvé seznámili?

Mind + Drex: V Domažlicích na základní škole, a jelikož jsme bydleli ve stejné ulici, nebyl problem se seznámit. :-)

Kdy jste začali uvažovat, že spojíte své znalosti a zkušenosti a začnete hrát společně jako Skillz Brothaz?

Mind + Drex: Nápad vznikl asi tak před rokem, kdy jsme se vraceli domů z jedné akce v trochu podnapilém stavu. :-)

Hrajete spolu na mnoha plzeňských akcích a to pokaždé ve velmi pěkných časech. Jak to děláte? Co stojí za vaším úspěchem na párty?

Mind + Drex: No myslíme, že zase nehrajeme, jak si řekl, na “mnoha“ plzeňských akcích. Je to většinou v klubu Neutral, kde díky Lookshotovi jsme měli možnost zahrát si na pár dobrých parties, kde jsme se docela dobře chytli a tam nás to i díky skvělým pařícím lidem hodně popostrčilo dopředu, abychom na sobě makali, svojí hudbou ty lidi bavili a vždy předvedli dobrou show.

Vždy jste hráli spolu na čtyři gramofony a dva mixy bez digitálních doplňků. Teď ale chystáte změnu. Prozradíte nám jakou?

Drex: Ano, změna proběhla, vyměnil jsem gramce za notebook s programem Ableton, díky kterému jsou naše sety o dost živější, můžeme tak i více experimentovat a já i zapojovat vlastní produkci. Takže Skillz používají 2 gramce, 2 mixy a Ableton k tomu, aby vám prohnali nohy :-)
Mind: Já zůstávám u gramců, do toho si chci časem pořídit sampler a obohatit tak set o další zvuky.

Jaký dopad bude mít tato zásadní změna na váš „sound“?

Mind + Drex:
Pro posluchače to nebude zásadní změna, sound zůstává stejný, nebo podobný, jen s rozdílem, že sety budou mnohem energičtější.

Musím se tě Drexi zeptat, co tě vedlo k postupnému přeorientování pouze na hraní z počítače?


Drex: Jak už jsem psal nahoře, přestalo mě bavit „pouhé“ srovnávání desek. Díky Abletonu mám před sebou vždy velké možnosti při hraní experimentovat, živě editovat tracky, přidávat vlastní produkci – od tracků, smyček až po různé zvuky. Díky tomu mě hraní baví daleko víc a i víc můžu nabídnout.

Kam se vytratilo kouzlo hraní z desek? Vždy jsi byl zastánce vinylů.

Drex: Jo je fakt, že desky mají svoje kouzlo, svůj zvuk, ale nechci se někde jen kvůli kouzlu zaseknout. Prostě doba jde dopředu a pokud to někdo myslí vážně, je třeba jít alespoň trochu s ní. Tak to holt je.

Co říkáš na názory lidí, kteří tvrdí, že mixování přes Ableton či jiný software je pouhým pouštěním tracků pomocí „autopilota“?

Drex: :-) :-) :-) tak těmhle názorům se musím smát :-) Zajímavé je, že to většinou říká někdo, kdo sám viděl Ableton možná jen z obrázků :-) Autopilot to rozhodně není. Ano, umí držet tempo, ale rozhodně to není tak, že si tam nahrajete 30 tracků a hned máte hotovo. A hlavně tenhle způsob používání ani není podstata Abletonu. Jak jsem psal, díky němu můžu hrát svojí produkci, živě upravovat tracky atd atd atd. Srovnávat desky umím a nemám potřebu to nikomu dokazovat, takže já raději čas, který bych měl pro srovnání desek, využiju pro efektování a větší gradaci mýho setu. A autopilot za mě track nesloží :-) A myslím, že důležitý je, CO leze ven do lidí, a ne JAK.

V nejbližší době vystoupíte 9. května na multi-žánrové akci Undergoundcity Session. Na co se můžeme těšit?

Mind: Na hodně pohodovej večer nabitý dobrými jmény. Myslím, že tahle akce bude stát určitě za to.
Drex: Na našich hodně nových tracků a skvělou večerní jízdu.



Věnujete se vlastní produkci? Můžeme se těšit na nějaké vaše tracky?

Mind: Již jsem se pár trackům věnoval, ale na nějaký čas jsem vynechal. Teď se chystám v budoucnu na nákup nějakého zařízení a rád bych něco dal do kupy. A jak sem říkal, v nejbližší době jistě ten sampler. Jestli se ještě můžu vrátit k tomu kouzlu vinylu, také souhlasím, že deska je deska. Prostě má nejvíc dynamický zvuk, žádné jiné médium takovýto zvuk nenabídne. Jsem zastánce vinylu, dá se říct, že kvůli tomu jsem i začal tehdá hrát. Chtěl jsem pouštět vinyly lidem a mám rád, když si na ten zvuk, jak se říká, „můžu šáhnout“. Každopádně to, že někdo začne hrát z Abletona nebo cd-přehrávače, na tom vůbec nesejde. Jde o výsledný zvuk. Když jsem na párty, tak se hlavně orientuji na to, co hraje za muziku a ne na to, z čeho ten dj tu muziku pouští.
Drex: Jo já na svoji tvorbě pracuji 4 roky a myslím si, že kvalita tracků a celkovýho zvuku šla za tu dobu nahoru. Rád bych již brzy něco vydal, mám dost věcí rozděláno a něco se rýsuje, tak doufám, že to klapne.

Zajímalo by mě, jaký další vývoj po vlnách schranzu, hardstylu a minimalu očekáváte, tipujete.

Mind: Tak to netuším. Ono je to jak kde. V každém kraji se poslouchá něco jiného. Někde ještě frčí techno a bude frčet, někde zase lidi přídou na DrumNBass, tekno a někde zase frčí pomalejší muzika jako house a minimal electro. Možná bych tipl, že to všechno bude směřovat ke stylu, kde dojde k nějakému kompromisu všech žánrů. Takže bych to viděl na nějakej styl, kde se bude vyskytovat electro, minimal, breakbeatové prvky až do techna. Dneska se nástupem moderní doby muzika strašně mísí a vznikají různé styly a pod-styly. Muzika se jistě bude stávat více a více barevnější. Toho electra už bylo ale až dost chtělo by to nějaké novější zvuky. Mám rád melodii a také zvuky živých nástrojů. Možná to ve spojení s elektronikou bude mít v budoucnu i svou roli.
Drex: Tak to fakt nevím. Dneska frčí electro minimal na 130 BPM, před pár lety hardtechno nebo schranz na 150 BPM :-) takže těžko říct, co přijde. Možná nějakej „tech-dech“ - elektronika v kombinaci s živýma lidovýma nástrojema :-D

Kdybyste měli dnes znovu začínat s Djingem pěkně od píky a měli neomezené finanční prostředky, co byste udělali jinak?

Drex: Možná bych se víc kopal do zadku, abych za tolik let byl už trochu někde jinde :-) Což by díky takové možnosti vyřešila koupě komplet vybavenýho hudebního studia i s učitelem – nejlépe nějakým špičkovým zvukovým inženýrem nebo pěknou inženýrkou? Možnost taky je si za ty prachy najmout komplet management 10 lidí, kteří by se o mě postarali a někam mě dotlačili, nebo ze mě rovnou udělali hvězdu, ale to nějak není můj styl :-)
Mind: Kdybych měl hodně finančních prostředků, tak bych si jistě nakoupil spoustu kvalitního vybavení, ale stejně bych se neodvážil někde ze začátku hrát, když bych ani nesrovnal desku. Každopádně tím, že bych měl toto kvalitní zařízení, tak by technika mixu jistě rychleji pokročila. Také bych si postavil klub a zval tam světová jména mně blízká. No a pokud opravdu neomezené, tak bych si uspořádal velké tour po celém světě a uspořádal bych megapárty v zemích jako je Japonsko, USA, Brazílie, Ibiza pro spoustu tisíc lidí. Ehm, říkal si neomezené, že? :-)

Co zajímavého plánujete v nejbližší budoucnosti? (Nějaké zajímavé hraní?)


Mind + Drex:
Neustále se zdokonalovat v technice i v podání naší hudby lidem, aby naše hraní byla opravdu show a vymýšlet nové nápady. Každé hraní je pro nás zajímavé a také odlišné. Proto nás to také tak baví. Co se týče zajímavého hraní, tak jistě 23. května, kdy odlétáme na základě pozvání do Holandska do Amsterodamu, kde se chystáme zahrát v klubu TwstD, ve kterém již zahráli taková jména jako jsou např. Adam Bayer, Dave Clark, Marco Carola, The Advent, Claude Young, Secret Cinema... a další evropská špička. Už se na to moc těšíme!



Co děláte ve svém volnu, když se zrovna nevěnujete hudbě?

Drex: Tak zrovna se stěhuju do Plzně, to sežere hodně času, věnuju se známým, zajdu na akci, zakalím, kouknu na filmek, u compa dělám milion věcí... vždy se něco najde :-)
Mind: Tak mě hodně celkového času zabere moje práce. Tou je IT prodejce, stávám brzy a vracím se poměrně pozdě večer, takže toho času moc není. Víkedny jsou pro mě svaté. Mám rád klid, pohodu a dobrej film. Rád zajdu i na akci, kde pokecám s přáteli.

Jakou muziku posloucháte ve svém volnu?

Drex: Krom nekonečných vln své produkce si v poslední době hodně rád poslechnu něco, co sám nehraju nebo neskládám. To znamená chill-out a veškerou pohodovou relax hudbu, ale třeba naopak i drámek si rád poslechu, když v něm je krapet melodie :-) různé elektronické kapelky atd... je to hodně o náladě.
Mind: Je to podle nálady. Vždycky si můžu poslechnout Massive Attack, je to takový uklidnění na duši. No a potom hodně elektroniku a pohodu chill-outíky. Pak samozřejmě breakbeat, občas techno a v neposlední řadě drumík.

Jaké akce navštěvujete, když máte volný večer a chuť se trošku napít?

Drex: Nemám vyhraněné nějaké určité akce, vždycky to záleží na domluvě s přáteli. Ale třeba hodně dobře se cítím v Plzni v Neutralu, tam to docela žije, pohodovej prostor. Někdy má člověk náladu na vetší akce, někdy na klubovky. Zkalit se dá skoro všude :-)
Mind: Tak tak, je to na domluvě s kámošema. Často zajdem na pivo do Neutrálu v Plzni. Cejtím se tam dobře a také tam chodí hodně známých. Jinak jak říkal Tomáš, zakalit se dá fakt kdekoliv :)

Petře, ty si jedním ze zakladatelů nového informačního portálu www.undergroundcity.cz. Můžeš nám o něm něco povědět?

Mind: Tento server jsem založil společně s mým kámošem Beewizem, který je z Brna. Dlouho jsem měl tuto myšlenku v hlavě, ale až začátkem tohoto roku se myšlenka přenesla v realitu. Underground city vzniklo ne proto, aby v Čechách byl další padesátý infoserver, ale celé to vzniklo proto, že jsme chtěli lidem podávat informace z trochu jiného soudku a aby tento web byl hlavně o muzice, která nás baví.

Kolik tomu obětuješ času? Myslíš, že to byl správný krok, když je dnes již mnoho významných info webů? Má vůbec smysl něco takového zakládat? Sklízíš už nějaké „ovoce“?

Mind:
Je to jak kdy, celkem dobře funguje redakční systém, takže je to podle množství info materiálu pro daný současný den. Ano máš pravdu, že těchto podobných webů je v ČR nespočet, každopádně my jsme tento server nezaložili proto, abychom hnali nějaká brutální čísla a za každou cenu chtěli hned brutální návštěvnost. Náš web je trochu jiný než ostatní a komu se líbí, najde si cestu. Myslím, že všechno má smysl, pokud za tím člověk cílevědomě jde, nesmí docházet ke stagnaci a web prostě musí pořád jet. Jinak sklízet se bude až na podzim. Z jara se musí teprve zasít.:-)

Na závěr vám poděkuji za rozhovor a zeptám se ještě na jednu otázku. Co by musela udělat vaše fanynka, aby vás sbalila?

Mind + Drex:
Musela by mít pořádně velkou čoko dirku od haribáku. Musel by ji m**at mr. Proper, a nosit gerlachy (Vysvětlivka : gerlachy = typ zimní obuvy). A musela by fotit pro Ohníček :-)



Díky za rozhovor.

Mind + Drex: Taky díky!

Ptal se Martin

 

 
 

Další články:
Undergroundcity Session video!!!
PADRŤ @ Underground City Session
Druhý fotoreport z UGcity session!
Fotoreport z UndegroundCity Session
Underground City Session JIŽ DNES !
Dj Bifidus Aktif "Miluju jogurty!"
Underground City Session - další profily učinkujících
Chris Diaz presents Synapsis
Oficiální tisková zpráva Undergroundcity session
Skillz Brothaz přicházejí s promo setem 2008!
Undergroundcity SESSION! První jména!

 
K tomutu článku není diskuze.

 

Hledat
Partylist

(c) 2024 Undergroundcity.cz